reklama

Zilli: Ako ma Winnetou s Jánošíkom o majetok pripravili.

Odbila ôsma hodina, keď zazvonil telefón. Si tam? Prídem na kávu! Nestačil som Zillimu ani odpovedať, že tu budem iba chvíľu, pokiaľ upracem, a pôjdem preč. Zas ma zdrží, zamrmlal som. Ale čo, nespravím to pre kamaráta? Cítil som, že to bude stáť za to.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (0)

"Akú si dáš ká.."

"Nalej rum and sodu", zavrčal.

"Hmm" odpovedal som, tušiac že je zle. "Nech sa páči", podávajúc pitie som si sním štrngol mojou kávou.

"Ď. ..............Tá moja suka chce zas peniaze." Odpovedal na môj zvedavý výraz.

"Veď si jej nechal dom, či nie Zilli?"

"Ále nechal, ten založila kôli jej frajerovi, a už sú fuč obaja". Odpľul si.

"Zilli, tebe sa darilo v podnikaní? Čo sa to stalo?"

"Čo sa stalo, to sa stalo. Keď som začínal po revolúcii, všetko išlo výborne. Podnikanie fungovalo,zarábal som slušne. Len ja som mal stále pocit, že to nie je správne . Ľudia mi závideli čím ďalej, tým viac, aj to čo som nemal. Oženil som sa , postavil dom. Ja som sa hanbil za to, že sa mi darilo, a vôbec ma nebavilo podnikanie. Dva roky po synovom narodení si moja našla frajera, rozviedli sme sa, ja som z domu odišiel, prepísal som ho na ňu aby tam bývala aj so synom. Dom založila, aby mali s frajerom peniaze na podnikanie, dom jej zobrali, frajer zmizol."

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

"Prečo ťa to nebavilo, keď sa ti celkom darilo v podnikaní?"

Zilli sa tváril, ako by niečo chcel a aj nechcel povedať. Potom pokračoval.

"Za všetko môže ten Jánošík aj s Winnetouom. "

"Fííííha!", zanôtil som.

"Ale áno. Keď som bol malý, mojimi vzormi boli hrdinovia neuznávajúci bohatstvo peňazí, ale ducha. Pre nich bolo ´slovo robí chlapa´ dôležitejšie než všetok majetok. A nakoniec, v hlbokom totáči sa o veľkom majetku ani nadalo snívať. Ja som si v detstve povedal, že budem ako moji hrdinovia. Veď som s nimi žil deň, noc dlhé roky. Nič iné sme nemali, počítače už vôbec. Tiež si pamätám, ako som si predsavzal, že NIKDY NEBUDEM BOHATÝ! Podarilo sa!

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Bodaj by Winnetouovi kôň skapal, a Jánošíkovi hák pod rebrom zhrdzavel!

Howgh. Dohovoril som"

Potichu som nalial decák, postavil pred Zilliho, a pohrýzol sa do jazyka. Už už som mu chcel povedať, že Karl May v živote žiadneho indiána nevidel. Všetko si vymyslel. A ja som si to radšej rozmyslel.

Preto pozor na rozprávky, a na to, čo deťom hovoríte. Môže to ovplyvniť celý ich život.

Keď si raz niečo vsugerujeme, ťažko sa toho zbavíme.

Jozef Chorvát

Jozef Chorvát

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chodím po našej zemi, pozerám, počúvam a žasnem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Monika Nagyova

Monika Nagyova

295 článkov
Milota Sidorová

Milota Sidorová

5 článkov
Post Bellum SK

Post Bellum SK

74 článkov
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Yevhen Hessen

Yevhen Hessen

20 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu