reklama

Rozmýšlanie o Bohu, jeho prívržencoch, a odporcoch.

Myslel som si, že nikdy nebudem písať o viere a Bohu. Proste som bol toho názoru, že na to nemám, a nevedel by som dostatočne vyjadriť svoj postoj. Nedávno som si prečítal blog Petra Filipka: Sorry, ale celkom dobre sa bavím na tomto BLOGU, a nedalo mi to. Sorry.

Písmo: A- | A+
Diskusia  (29)

Bol som vychovaný v kresťanskej rodine, v nedeľu kostol povinne, vo sviatky tiež, atď. Nie vždy mi to vyhovovalo a chcelo sa mi, ale čo už. Puberta a dospievanie boli spojené s odporom voči prikázanému, tak som síce chodil, ale už som stával vonku a bližšie pri vchode, aby som čím skôr zmizol. A nebol som sám. Bolo to v druhej polovici sedemdesiatych rokov, keď aj komunisti chodili do kostola, ale do mesta, aby ich nikto nevidel. Teraz som si spomenul, ako to fungovalo v socializme. Na hodine občianskej výchovy sa nás učiteľ "Rajčiak" pýtal, aký máme názor na vznik sveta. Všetci odpovedali(90 % chodilo do kostola) že samozrejme veľký tresk, atď. Ja som odpovedal v tom duchu, že svet asi stvoril Boh, a potom sa prirodzene vyvíjal, ako si to myslia ateisti. "Sadni si, ty v tom nemáš jasno", posadil ma, a mne odľahlo, že mi to prešlo tak ľahko. Čo sa týka spolužiakov, ľahšie bolo klamať, ako mať problémy. Veľa z nich chodilo do kostola iba pre opozičný postoj voči zriadeniu. Skrátka taký tichý protest. Hlasný sa trestal.

SkryťVypnúť reklamu
Článok pokračuje pod video reklamou

Teraz, keď už môžeme chodiť do kostola beztrestne, ideme v nedeľu do marketu. Na rodinný výlet. Viera je o ničom. Viera je záťaž. My máme iné starosti. Ale keď je nám ťažko-"Pane Bože pomôž!", že?

Názory na vieru sú rôzne. Odporcovia argumentujú tým, čo všetko zlé robili, a robia predstavitelia cirkvi. Iste. Stane sa . Ale aké percento z nich? A káže im to viera? Keď niektorý sa správa neprístojne, a proti učeniu, ktoré reprezentuje, niektorí by zrušili cirkev okamžite, hoci nepoznajú jej pravidlá, len tak. Keď si prečíta, že niekde, nejaký misionár žije medzi malomocnými, HIV a inak postihnutými domorodcami, hladujúcimi deťmi, vystavený strádaniu, chorobe a nebezpečenstvám politického zriadenia, tak to považuje za jeho osobnú vec a bláznovstvo. Tam už, pri posudzovaní, príšlušenstvo k viere nehrá úlohu. A to sú praví predstavitelia cirkvi.

SkryťVypnúť reklamu
reklama

Treba si uvedomiť, že každé zriadenie spoločnosti ( založené na viere , či bez) je zneužiteľné, a zneužívané. A hádajte kým - ľuďmi (objavil Ameriku!).

Názory na veriacich pripomínajú športový zápas- všetci kričia: jedni za svojich, ostatní za ich. V každom tábore sú presvedčení, aj zneužívajúci (pre vlastný zisk, alebo len tak sa vyhulákať). A hlavne takí, čo len kričia, aj keď nikdy nemali kopačky na nohách.

Jedno je ale isté: NAJLEPŠIA ÚSTAVA NA SVETE JE DESATORO.

Najstaršia, najdokonalejšia!

Kvalita spoločenstva by sa mala súdiť podľa jeho pravidiel, nie podľa tých, čo ich porušujú.

Ži a nechaj žiť!

Jozef Chorvát

Jozef Chorvát

Bloger 
  • Počet článkov:  23
  •  | 
  • Páči sa:  0x

Chodím po našej zemi, pozerám, počúvam a žasnem. Zoznam autorových rubrík:  SúkromnéNezaradené

Prémioví blogeri

Martina Hilbertová

Martina Hilbertová

49 článkov
Lucia Šicková

Lucia Šicková

4 články
Juraj Hipš

Juraj Hipš

12 článkov
Monika Nagyova

Monika Nagyova

296 článkov
Pavol Koprda

Pavol Koprda

10 článkov
reklama
reklama
SkryťZatvoriť reklamu